Lelap

Buat sahabat-sahabat tercinta.
Dah lama Ana tak menulis.
Hampir sebulan lamanya.

Inbox email penuh.
Rata-rata bertanya :
"Ustaz sihat?"

Ana jawab dengan senyuman.
Senyum bersulam sihat.
" Alhamdulillah.." Bisik Ana.

Sejak seketika meninggalkan penulisan,
Macam-macam yang berlaku.

Mewarnai pentas episod,
Babak-babak hidup manusia,
Di alam fana ini..

-Berita H1N1.
-Ustaz Asri Rabbani pergi tak kembali.
-Adik Konvo.
-Mini Maktabah dah bertambah kitab-kitab baru.
-Tunaikan janji yang Nenek pesan.
-Taip kisah naik Flight pakai selipar jepun.
-Dan lain-lain yang tak dapat Ana taip.

Banyak rupanya.
Tak sempat.

Mengapa Tka sempat?
Mana nak sempat..nak betulkan perkataan Tka (Tak) kat atas tu pun tak sempat..

Dan Ana terlelap jap waktu menulis ni.

Ana bangun sambung semula.
Ana ingin menulis apa yang dibaca untuk dikongsikan bersama.
Doakanlah Ana.
Agar dapat menulis dalam keadaan sempat.

Ana lelap sekejap.
Syukran.

7 Comments:

  1. Jasmin said...
    Alhamdulillah

    Syukur Ustaz semakin sihat .Moga Ustaz dikurniakan kesihatan fizikal dan akal untuk terus berdakwah.

    Wassalam
    innerinspiration said...
    Syeikh..ana doa sokmo ke enta biar dapat zaujah solehah. AMIN.
    Anonymous said...
    amin.jgan lambat2 syeikh.
    Anonymous said...
    jangan lambat2..
    dengola nasihat kawan2 ustaz sume..
    cari yg baik2..
    ok..
    hehe

    jangan salah pilih..
    ingat..
    jangan lambat2..
    hoho
    misz n said...
    mdh2n cpt b'temu jodoh....:)
    annie_jane62 said...
    assalamualikum..syukurlah ust sihat...ust mestilah mendapat rehat yg cukup utk menulis novel yg terbaik dan menperolehi idea yg bernas...dan jgn memilih sangat...
    hehehe:)
    Anonymous said...
    Salam Ustaz,

    Semoga Ramadhan ini membuka pintu rahmat dan keberkatan,dan doa Ustaz dan rakan-rakan dimakbulkan Allah.

    Saya juga mendoakan agar Ustaz mendapat zaujah yang solehah, dapat menemani dan membimbing dan dibimbing Ustaz sepanjang hayat.

    Semoga Ustaz terus menulis dan mempertingkatkan dakwah dalam membimbing golongan muda ke arah jalan Ilahi.

    Wassalam

Post a Comment



Blogger Template by Blogcrowds